Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Aangemeld als:
filler@godaddy.com
Algemene Voorwaarden Lak ‘n Roll
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de nagelstyliste en een cliënt waarop de nagelstyliste deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen nagelstyliste
De nagelstyliste zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. De nagelstyliste zal zover dit redelijkerwijs verwacht kan worden de cliënt inlichten over financiële consequenties van wijzigingen of aanvullingen op de overeengekomen behandeling.
3. Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak, aan de nagelstyliste melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag de nagelstyliste 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de studio/ruimte komt, mag de nagelstyliste de afspraak verzetten naar een andere dag/tijd. Dit uit respect voor de cliënt die na u komt.
De nagelstyliste moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk een werkdag voorafgaande aan de afspraak, aan de cliënt melden.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht is datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Betaling
De nagelstyliste vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. De nagelstyliste vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar op de website. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig gedurende de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
De cliënt dient direct na afloop de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per betaalverzoek te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet de nagelstyliste vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de nagelstyliste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
De nagelstyliste neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en/of op een klantenkaart. De nagelstyliste behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De nagelstyliste zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
6. Geheimhouding
De nagelstyliste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de nagelstyliste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
De nagelstyliste is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de nagelstyliste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
De nagelstyliste is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de cliënt.
8. Garantie
De nagelstyliste geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
•De cliënt niet binnen 24 uur reclameert dmv een bericht met foto.
•De cliënt de (kunst)nagels eerder heeft laten zetten of heeft laten onderhouden door een andere nagelstyliste.
•De cliënt zonder handschoenen met agressieve chemicaliën heeft gewerkt.
•De cliënt 4 of meer beschadigde nagels heeft.
•De cliënt de (kunst)nagels heeft afgebeten of opzettelijk afgebroken.
•De cliënt andere producten dan door de nagelstyliste geadviseerd heeft gebruikt voor het onderhoud van de nagels.
•De cliënt de adviezen voor thuisverzorging van de nagels, niet heeft opgevolgd.
•De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 5 werkdagen heeft opgevolgd.
•De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9. Social media & publicaties
Indien de cliënt de aangebrachte lak of nail art laat fotograferen voor commercieel gebruik, moet vooraf toestemming gevraagd worden aan de nagelstyliste. De nagelstyliste mag hiervoor een redelijke vergoeding eisen naast vermelding van de nagelstyliste met naam en toenaam.
Voor gebruik van foto’s van de cliënt ter promotie van de nagelstyliste zal te allen tijde mondelinge toestemming van de cliënt gevraagd worden.
10. Beschadiging & diefstal
De nagelstyliste heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De nagelstyliste meldt diefstal altijd bij de politie.
11. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 2 werkdagen na ontdekking, schriftelijk gemeld worden aan de nagelstyliste. De nagelstyliste moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de nagelstyliste de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de nagelstyliste en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
12. Nail art
Indien de nagelstyliste of cliënt een voorbeeld toont van een aan te brengen nail art ontwerp, dan geldt dit slechts als aanduiding. Het resultaat op de nagels van de cliënt hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het copyright op aangebrachte nail art motieven berust bij de nagelstyliste.
13. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich tijdens de behandeling behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de nagelstyliste het recht de behandeling bij de cliënt stop te zetten of te weigeren zonder opgaaf van redenen.
14. Huisregels
De cliënt behoort zich tijdens de behandeling te houden aan de bezoek/huisregels.
De nagelstyliste hanteert de volgende huisregels:
•Tijdens de behandeling mag niet gerookt worden.
•Het is niet toegestaan consumpties te nuttigen tijdens de behandeling, drinken uitgesloten.
•Het is wenselijk huisdieren uit de buurt te houden tijdens de behandeling.
•Alle behandelingen worden alleen uitgevoerd bij personen van 18 jaar en ouder,tenzij schriftelijk toestemming van de ouders/verzorgers is verkregen.
15. Coronapreventie
Extra maatregelen ivm de coronapreventie voor contactberoepen. De nagelstyliste is verplicht de contactgegevens te noteren. Tijdens de behandeling is het dragen van een mondkapje verplicht. De nagelstyliste zal daarnaast nog werken met handschoenen, de cliënt wast voor de behandeling grondig de handen. Bij enige vorm van verkoudheid, koorts of andere symptomen van corona vragen we de cliënt de afspraak te verzetten (overmacht). Deze verwachting geld twee kanten op.
16. Recht
Op elke overeenkomst tussen de nagelstyliste en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst.
Copyright © 2021 Lak 'n Roll - All rights reserved
Copyright © 2024 Lak 'n Roll - Alle rechten voorbehouden
Ondersteund door GoDaddy